Thursday, June 28, 2007

tren dari amsterdam ke berlin sunggung memenatkan. ingatkan dapat tren laju, tapi, dpt tren cikai yg mcm kat malazsia. tapi tren ke geneve dari berlin jumaat ni nanti, aku naik tren laju , ICE. cuaca kat sini agak sejuk berbanding amsterdam dan tak menentu. akibat global warming. sebab tu EU ambil berat pasal global warming. kejap hujan, kejap terang, kejap gelap..

semuanza terbalik. makanan kat sini utk muslim, susah carik berbanding amsterdam yg ramai orang turki. tapi nasib baik aku tinggal ngan member aku nie yg duduk kat kawasan islam. bismillah je ler.

hari pertama kat berlin, berjalan kaki dari rumah member, konstantin ke pusat bandar, berjalan di tepi sungai menyusuri tembok berlin. tapi bila sampai ke memorial tembok berlin, dah tutup. sayup. besoknya , aku terus pergi ke berlin tower, tengok satu berlin dari tower... tower dia mcm telkom tower KL, tapi pendek jer.. 200M kot. lepas tu, duduk kat luar, makan pis dlm tin dengan burung2 jinak kat luar... teringat cerita beauty and the beast tu.. burung2 merpati ngan burung kecik yg ada kat malazsia tu pun ada kat sini.. rupanza burung satu dunia...

malam nya pulak, konstant bawak ke majlis hari jadik kawan housemate dia.. makanlah kek yang diorang masak. memang sedap.. termasuk vegeterian pizza...

hari ni, nak habiskan ronda bandar berlin yang dah total destroy akibat perang.. memang sedih tengok. banyak bangunan baru.

jumpa lagi
dari berlin,

2 comments:

  1. blah la pakyem....pi europe tak ajak....aku kat uk nih...london...nak pi lepak sheffield umah member,sheffield plak banjir cam kat johor....ampeh...

    ko tunggu la, aku nak pi europe gak...ke german gak aku pi...naik tren dr sini....dalam 6th or 7th kot aku ke europe...

    hehehe..pi amsterdam la...makan kek ganja...baru setimmmmmm....... :D

    -zariff

    ReplyDelete
  2. It can't get any better than this.

    ReplyDelete